Wat is Mindfulness?

Met Mindfulness wordt bedoelt het telkens richten van jouw aandacht op één specifieke gedachte, een handeling, een geluid of emotie. Het kan natuurlijk ook op iets anders.

Je geest of "hoofd" is dan gevuld met één gedachte en ben je bewust in het hier en nu zonder oordeel. Met andere woorden: Mindful. 

Het is alsof je de automatische piloot als het ware uit zet en weer zelf de regie over je gedachten neemt! Door jouw geest hier telkens in te trainen ontstaat er uiteindelijk rust en ontspannning in je denken en wordt je bewuster van de dingen die je doet.

 
Andre_Stelling_lowres-9011.jpg

Wat heb je aan Mindfulness?

Door Mindfulness toe te passen word je milder, rustiger en vriendelijker voor jezelf. Maar ook krachtiger. Je komt als het ware in het hier en nu terecht en bent niet meer met teveel dingen tegelijk bezig.

Je wordt bewuster van de dingen die je doet en verspilt minder energie. Je raakt daardoor minder snel overprikkeld en het helpt jouw stresservaring verminderen.

 

Hoe zit je tijdens Mindfulness?

Mindfulness heeft raakvlakken met Meditatie en vindt daarin ook zijn oorsprong. Het grote verschil met Meditatie is dat je er niet voor stil hoeft te zitten! 

Je kunt het op alle momenten van de dag toepassen. Tijdens het wandelen, sporten, het huishouden en je werk.

Door ook te leren Mediteren wordt het toepassen van Mindfulness snel makkelijker! Het versterkt elkaar namelijk. 

 
AdobeStock_212954129.jpeg
 

Met Mindfulness kun je leren,

  • jouw aandacht eenvoudig te verleggen

  • milder en vriendelijker te worden voor jezelf

  • om te gaan met je emoties

  • makkelijker te ontspannen

  • bewuster genieten van dat wat er is

  • makkelijker met stressvolle situaties om te gaan.

     

 

 

Ervaar jij drukte in je hoofd en of stress en wil je daar van af? 

Klik dan op één van de linken of ga naar de pagina activiteiten.